Tuesday, September 2, 2014

Resveratrol Di Dalam Vivix Shaklee

Kali ini ana akan menceritakan manfaat resveratrol di dalam Vivix Shaklee. Di dalam memahami manfaat Shaklee Vivix yang sebenar saya amat bersyukur kerana ia benar-benar boleh memperbaiki kehidupan anda, dan orang yang anda sayangi.

Sejak lewat 90-an, terdapat lebih daripada 2,000 kajian rujukan manfaat resveratrol dalam jurnal saintifik. Faedah yang dikaji termasuk pencegahan Huntington dan penyakit Alzheimers, penyakit kardiovaskular, gangguan paru-paru dan rawatan yang lebih baik untuk penyakit kencing manis jenis 2, katarak dan obesiti.

Dr Sinclair Harvard mengkaji kandungan resveratrol 1000 kali lebih kuat daripada keberkesanannya kepada sel berbanding dengan kepekatan dalam wain merah. Di mana satu hidangan Vivix yang mempunyai kepekatan mengandungi sama banyak resveratrol yang terdapat di dalam 100 gelas wine merah.
Apakah kebaikan resveratrol ini di dalam Vivix?

Resveratrol merupakan sejenis Anti-Oksida yang terdapat dalam buah anggur. Seperti yang telah dijelaskan dalam entry tentang kelebihan & kehebatan resveratrol, Anti-Oksida sangat penting untuk mengelakkan sel badan daripada ‘berkarat’.

Mengikut kajial klinikal, Resveratrol sangat penting untuk memelihara DNA sel yang rosak akibat radikal bebas. Radikal bebas merupakan atom yang tidak stabil yang terhasil disebabkan pencemaran, cahaya matahari dan pembakaran lemak dalam badan. Ianya boleh menyebabkan pelbagai penyakit termasuk kanser dan sakit jantung.

Resveratrol banyak terdapat di dalam buah anggur, dan yang paling banyak adalah pada kulit buah anggur. Pada asalnya ia berfungsi untuk mengelakkan buah anggur daripada diserang kulat atau fungus. Dalam banyak-banyak spesies buah anggur, buah anggur jenis muscadine adalah anggur yang mempunyai tahap resveratrol yang paling tinggi.

Kajian makmal manfaat Vivix telah menunjukkan bahawa Vivix memberikan impak positif semua empat mekanisme penuaan sel dan juga menyumbang kepada beberapa manfaat kesihatan tertentu:
  • Membantu melindungi dan membaiki DNA sel
  • Pengawal selia impak positif genetik yang membantu melawan penuaan selular
  • Menggalakkan biogenesis mitokondria, yang membantu meningkatkan pengeluaran kuasa dalam sel-sel
  • Mengurangkan pembentukan protein UMUR yang boleh menyumbat sel-sel anda
  • Menyokong kesihatan jantung dan fungsi kardiovaskular
  • Menyokong kesihatan otak
  • Meningkatkan fungsi sistem imun
  • Menggalakkan panjang umur sel
  • Bekalan antioksidan untuk melawan radikal bebas
Pendek kata, satu sudu teh Vivix sehari menyediakan lebih resveratrol daripada 100 gelas wain merah dan pembentukan yang unik tonik tambahan ini telah dibuktikan dalam kajian makmal untuk menjadi 10 kali lebih berkuasa daripada resveratrol sahaja dan melambatkan pembentukan protein UMUR. Akan tetapi ini tidak bermakna anda harus minum wain merah okay..ia tetap haram… Cuma kandungannya yang mempunyai resveratrol membuat kan para saintis mencari Rahsia Yang Sebenar.

Patutla di dalam buku rahsia kecantikan wanita Perancis amat menitik berat penggunaan wine merah dalam kehidupan seharian. Mungkin bermula dengan ini Shaklee menyedari manfaat kesihatan yang besar dari ini “anggur terbaik”. Jangan tak tahu, Shaklee juga memiliki keseluruhan keluaran ladang anggur daripada penanam terbesar dan terbaik di dunia, dan telah memfailkan pelbagai paten bagi melindungi formulasi polifenol eksklusif dan inovatif.

Nak tahu lebih lanjut kandungan Vivix yang lebih lanjut, boleh click di sini. Ini kerana Shaklee sebenarnya bukan hanya menggunakan satu bahan yang tertentu dan process tertentu..akan tetapi kombinasi penggunaanya mampu merangkumi segala aspek. inshaAllah.

Orderje Online ! Jimat Masa ! Klik je !


No comments:

Post a Comment