Thursday, June 20, 2013

Shaklee Joint Health Tablet


Kali ini saya ingin berkongsi dengan anda Joint Health Tablet. Produk ini sangat sesuai untuk golongan warga emas atau org2 muda yang mengalami masalah sakit-sakit sendi, sakit di bawah tapak kaki bila bangun pagi, pesakit arthritis..



Seperti yang anda tahu, sendi-sendi di badan kita membentuk hubungan antara tulang temulang yg memberikan sokongan dan membantu kita untuk bergerak. Sendi terdiri daripada tulang rawan, ligamen, tendon dan cecair sinovia iaitu bendalir yang melicinkan sendi-sendi kita yang memberikan keselesaan antara tulang-tulang dan membantu menyerap hentakan dari impak fizikal.
Semakin meningkat usia kita, tulang rawan akan menyusut secara semulajadi.Selain itu, tekanan fizikal yang berterusan dan bebanan boleh mempercepatkan kerosakan tulang rawan dengan mencetuskan pembebasan bahan kimia yang menyerap tulang rawan dan menyebabkan ketidakselesaan pada sendi dan ini membataskan pergerakan seseorang.

Bagi golongan muda, jangan biarkan sakit sendi menghalang anda dari bergiat aktif. Pencegahan awal boleh menjadikan sendi anda sihat untuk masa akan datang. Bagi warga emas yang biasa mengalami sakit sendi, pengambilan joint health tablet ini membantu mengurangkan rasa sakit pada sendi dan membantu anda bergerak dengan lebih baik daripada sebelumnya.

Jom kita lihat kelebihan joint health tablet ni..


1. Menyokong keselesaan sendi

Ekstrak boswellia menghalang pembentukan bahan kimia daripada menyerang tulang rawan yang menyebabkan ketidakselesaan sendi. Bahan aktif utama ekstrak boswellia berfungsi sebagai anti-radang semulajadi.



2. Bertindak sebagai kusyen

Ekstrak jagung membekalkan sumber yang pekat dgn glukosamina yg berfungsi meningkatkan sokongan kusyen sendi dan memelihara tulang rawan. Glukosamina merupakan komponen utama membina tulang rawan dan lendir bagi melicinkan sendi.


3. Memelihara tisu penyambung yang sihat

Zink, tembaga, mangan dan vitamin C membekalkan sokongan nutrien untuk kolagen dan komponen tisu penyambung lain yg memberi kekuatan & struktur terhadap sendi.

# Kesan boleh dilihat seawal 5 hari berdasarkan penyelidikan klinikal Shaklee!




Kelebihan mengamalkan Advanced joint Health Shaklee

1.   31% Pergerakan menjadi lebih mudah berbanding sebelum menggunakannya

2.  41% Pergerakan menjadi lebih selesa dan digemari ramai...

3.   Bebas kondroitin sulfat (kondroitin sulfat mengganggu glukosamina)

4.   Formulanya berasaskan 100% sayuran. Sangat sesuai untuk vegetarian

5.   Mengandungi Vitamin C

6.   Mengandungi Zink, Tembaga dan mangan.

7.   Mengandungi ekstrak Boswellia


Rasailah sendiri perbezaan sebelum dan selepas menggunakan Advanced Joint Health Shaklee anda pasti tersenyum dan gembira dengan keberkesanannya mengatasi sakit sendi anda=)

Vitamin untuk kesihatan sendi (tulang rawan, ligamen, tendon dan cecair-cecari sinovia)

Bayangkan jika salah satu sendi gagal berfungsi, pastilah pergerakan jadi terbatas. Terutamanya kepada mereka yang aktif. Tak kiralah sama ada mereka yang aktif bersukan,  kerja yang banyak pergerakan  atau yang suka pada aktiviti lasak dan ekstrem kesihatan sendi wajib diambil serius. Jangan pandang enteng tau!




Sendi yang sihat bermakna tulang rawan, ligamen, tendon dan cecair-cecari sinovia(bendalir yang melicinkan sendi-sendi) iaitu komponen-komponen sendi; mendapat keperluan nutrisi dari yang mencukupi yang diserap oleh tubuh. Sendi yang sihat dan kuat dapat memberi keselesaan antara tulang temulang dan membantu menyerap hentakan dari impak fizikal.

Jom kita baca mengenai vitamin untuk kesihatan sendi

Advanced Joint Health Tablet Shaklee adalah makanan tambahan yang memelihara kesihatan sendi-sendi tubuh badan. Dalam tubuh badan kita terdapat beberapa sendi yang sering bekerja bagi memastikan setiap pergerakan dapat dilakukan. Sendi-sendi badan adalah:


Advanced Joint Health Tablet ini memberi manfaat kepada sendi melalui 3 cara:-
  • Menyokong keselesaan sendi (Ekstrak Boswellia) dengan menghalang pembentukan bahan kimia yang menyerang tulang rawan. Ekstrak Boswellia digunakan dalam perubatan Ayuveda untuk menyokong kesihatan sendi sejak berkurun lamanya,. bahan aktif utama ekstrak Boswellia ialah asid boswelik yang berfungsi sebagai anti-radang semulajadi.
  • Bertindak sebagai kusyen (Ekstrak jagung) membantu mengekalkan tulang rawan. Ekstrak jagung membekalkan satu sumber yang pekat dengan glukosamina yang berfungsi untuk meningkatkan sokongan kusyen sendi dan pemeliharaan tulang rawan. Glukosamina ialah blok binaan utama bagi membina tulang rawan dan lendir bagi melincirkan sendi. Ia juga ditemui dalam tendon dan ligamen.
  • Memelihara tisu penyambung yang sihat (zink, tembaga, mangan dan vitamin C). Sebagai nutrien pentinng dalam kesihatan sendi, zink, tembaga, mangan  dan vitamin C membekal sokongan nutrien untuk kolagen dan komponen tisu penyambung lain memberikan kekuatan dan struktur terhadap sendi.
Tulang rawan menyusut secara semulajadi seiring dengan peningkatan usia. Tekanan fizikal yg berterusan dan bebanan boleh mempercepatkan kerosakan tulang rawan dengan mencetuskan pembebasan bahan kimia yang menyerang tulang rawan dan menyebabkan ketidakselesaaan sendi dan pergerakan terbatas. Untuk membaca testimoni pengamal vitamin Joint Health ini sila klik di sini.


Aktiviti biasa seperti membongkokduduk dan berjalan menjadi begitu mencabar kepada mereka yang mengalami masalah sendi ini.  Pencegahan awal perlu demi masa depan kita. Sakit atau tidak bukan ukuran untuk kita tidak mendapatkan nutrisi sendi. Sendi kita semakin goyah seiring dengan peningkatan usia kita. Jadi sediakan payung sebelum hujan!

Joint Health Shaklee paling sesuai dijadikan buah tangan setiap bulan  kepada ibu dan ayah kita. So macam mana? Sayang tak emak dan abah kita?

Soalan popular bagi Shaklee Advanced Joint Health Tablet

Apakah Shaklee Advanced Joint Health Tablet?
Shaklee Advanced Joint Health Tablet ialah satu formulasi proprietari yang menampilkan kombinasi bahan-bahan yang amat berkesan, yg dapat menyokong pergerakan, kelenturan sendi dan fungsi sendi yg sihat. Ia dihasilkan dari ramuan yg bertindak dgn pantas bagi menyokong makanan kesihatan yg diperlukan oleh sendi-sendi.

Siapakah yg memerlukan khasiat Shaklee Advanced Jointh Health Tablet?
Lelaki dan wanita dewasa yg mencari satu produk semulajadi dalam mengekalkan kesihatan sendi mereka. Orang muda yg mempunyai gaya hidup lasak dan aktif juga boleh memanfaatkannya.




Apakah estrak jagung?
Estrak jagung secara semulajadinya kaya dgn glukosamina yg merupakan gula amino dan merupakan blok binaan utama bagi proteoglikan. Ia digunakan untuk membina tulang rawan dan lendir bagi melincirkan sesendi. Glukosamina mengandungi bahan yg juga dijumpai dalam tendon dan ligemen. Ekstrak jagung membantu meningkatkan perlindungan sesendi dalam membantu memelihara tulang rawan untuk kesihatan sendi dalam jangka masa panjang.

Apakah Boswellia?
Boswellia merupakan gum resin dari pokok Boswellia Serata. Bahan aktif utama ekstrak Boswellia serrata ialah asid boswelik (AKBA, asid 3-asetil-11-keto-beta-boswelik) yg berfungsi sebagai anti radang semulajadi.

Apakah yg membuat ekstrak Boswellia dalam Shaklee Advanced Joint Health Tablet istimewa?
Ekstrak Boswellia proprietari yg digunakan di dalam Shaklee Advanced Jointh Health Tablet bukan sahaja mengandungi asid Boswelik AKBA yg berkepekatan tinggi bagi menyokong keselesaan sendi tetapi juga mengandungi unsur-unsur semulajadi lain dalam resin Boswellia yg berkait rapat dalam memberikan bioaktiviti yg lebih baik berbanding daripada AKBA sahaja. Tambahan pula ekstrak Boswellia tertentu ini telah ditunjukkan secara nutirisinya dapat menyokong keselesaan sendi yg lebih baik berbanding satu ekstrak AKBA yg lebih tinggi.

Bolehkah saya mengambil Shaklee Advanced Joint Health Tablet ini dengan Ostematrix pada masa yg sama?
Boleh. Tada sebab mengapa anda tidak boleh mendapatkan khasiat kedua-duanya yg menyokong kekuatan sendi anda. Lebih baik anda gabungkan Shaklee Collagen Powder dan VIVIX bagi mengoptimumkan khasiat Shaklee Advanced Joint Health Tablet.

Bila dan bagaimanakah saya mahu menggunakan Shaklee Advanced Joint Health Tablet?
Untuk hasil yg terbaik, ambillah mengikut apa yg disarankan iaitu 2 tablet sehari bagi setiap hidangan.

Mengapa ia bebas daripada kondroitin?
Ia tidak mengandungi sulfat kondroitin kerana ia tidak akan diserap dengan baik bila diambil secara oral (ditelan). Penyelidikan baru-baru ini menunjukkan yg sulfat kondroitin juga boleh menggangu penyerapan ekstrak jagung dan glukosamina yg lazimnya diserap dengan baik jika diambil secara berasingan.

Mengapa produk ini mengandungi vitamin C?
Shaklee Advanced Joint Health Tablet menyumbang nilai harian 100% vitamin C, kerana ia merupakan nutrien penting yg diperlukan bagi sintesis kolagen. Kolagen merupakan satu kompenen tulang rawan dan juga tisu-tisu penghubung yg lain di dalam tubuh.

Mengapa produk ini mengandungi mineral zink, tembaga dan mangan?
Kerana ia menyumbang nilai haria 10% mineral surih zink, tembaga, dan mangan yg merupakan faktor sampingan enzim-enzim yg membina kolagen dan glukosaminoglikan.

Adakah Shaklee Advanced Joint Health Tablet berasaskan sayur-sayuran?
Ya.

Order online klik sini !!!

Hubungi kami segera !!!

No comments:

Post a Comment