Tuesday, March 18, 2014

Cara Kira Bonus Shaklee

Dalam Shaklee bila disebut bonus semua celik mata. hihi. part bonus lah yang paling best sekali bila anda berniaga Shaklee ni. Tapi ianya mestilah disertai dengan kerja keras dan usaha yang berterusan untuk mendapat bonus yang best. 2 angka. 3 angka. 4 angka. 5 angka. mahupun 6 angka. Semuanya terletak pada usaha anda. anda yang tentukan kerana bisnes Shaklee ini andalah yang jadi boss. Kalau anda kurang rajin, maka bonus yang anda dapat setimpal dengan usaha yang anda buat. kalau berusaha rajin, maka bonus 4 angka atau lebih menjadi milik anda.


Jika anda mahu berbisnes Shaklee, nasihat saya lakukanlah dengan fokus, istiqamah, passion (minat) dan pilihlah upline yang bagus untuk guide anda dalam bisnes ini. Carilah your right mentor dan follow sebijik-sebijik apa yang leader anda buat. InsyaAllah jika anda bertahan, anda akan 'terpaksa' menjadi seperti mereka yang sudah berjaya secara 'short-cut' tanpa perlu langgar dinding banyak kali.

Dalam Shaklee. terdapat 3 bonus utama (3C) yang diberikan kepada pengedar iaitu.

1. Cash Bonus
2. Car Bonus
3. Convention Bonus


Dalam post kali ini, saya hanya akan menceritakan serba sedikit tentang Program Ganjaran Tunai atau lebih dikenali sebagai Cash Bonus. Bonus yang lain saya akan ceritakan di dalam post yang akan datang, InsyaAllah.

Untuk mengira Cash Bonus. anda harus fahamkan terlebih dahulu gambar rajah di bawah.



Kesimpulannya

Siapa yang berusaha lebih pasti akan dapat lebih. Tiada istilah downline mengkayakan upline semata-mata. Jika upline anda goyang kaki tapi anda sebagai downline nya rajin berkongsi, anda yang akan dapat lebih dan anda yang akan bergerak lebih laju dalam Shaklee.

Sekiranya anda berjaya mencapai 3000 points dalam satu bulan untuk pertama kalinya, anda layak untuk menjadi Supervisor iaitu leader Shaklee. upline anda yang masih lagi 'tidur lena' itu tidak dapat apa-apa. dia masih lagi dianggap distributor biasa sahaja.

Sememangnya semakin baik performance anda bersama Shaklee, bonus akan berkepuk-kepuk masuk tanpa diundang kerana ini adalah cara Shaklee reward pengedarnya yang betul-betul serius dalam bisnes Shaklee.

Untuk maklumat lanjut mengenai keahlian shaklee / pembelian produk / jana pendapatan 4-5 angka dari rumah atau online boleh berhubung dengan kami melalui...

No comments:

Post a Comment