Sunday, May 8, 2016

BAHAYA TOKSIN DALAM BADAN



Apa itu Toksin?Toksin adalah bahan buangan beracun dalam tubuh kita.

Toksin bukan saja menghancurkan fungsi-fungsi pencernaan kita secara normal, tetapi juga dapat mengikuti peredaran darah ke bahagian-bahagian ... 
organ tubuh kita, lalu merosakkan system sirkulasi (pembuluh-pembuluh darah), organ-organ penyaring (system hati dan ginjal), dan organ-organ pengeluaran (system gastrousus).

Sakit adalah kegagalan tubuh manusia menyingkirkan bahan buangan. Contohnya Lendir/mucus, serta toksin yang menghalangi fungsi-fungsi normal tubuh manusia.


Fakta daripada pelbagai kes penyakit mendapati bahawa hampir 90% punca penyakit adalah disebabkan oleh toksin. Di dalam sistem fisiologi tubuh, apabila seseorang itu sakit, badan sedang berusaha untuk menyingkirkan sisa-sisa buangan, mukus dan toksin yang menghalang fungsi tubuh.Toksin yang berada di dalam saluran darah akan di bawa ke pelbagai bahagian organ dan merosakkannya.


Apa yang terjadi apabila toksin berlebihan berkumpul dalam badan?Toksin yang berkumpul dalam badan boleh mengakibatkan tubuh berasa letih dan lemah. Mereka juga akan mudah dihidapi penyakit.


Bagaimana toksin terjadi?



  • Amalan memakan makanan segera, berlemak, zat pengawet, perisa tambahan, pewarna tiruan dalam makanan dan minuman.
  • Radiasi daripada alatan elektronik seperti komputer, telefon bimbit dan televisyen.
  • Merokok
  • Memakan buah-buahan atau sayuran yang diawet dengan bahan kimia
  • Memakan daging merah yang diawet atau disejuk beku.


Tanda-tanda seseorang banyak toksin-
Tanda-tanda seseorang itu BANYAK toksin

  • Kerap sakit kepala.
  • Badan akan berasa letih tanpa sebarang sebab.
  • Susah bangun tidur.
  • Bahagian keliling mata gelap.
  • Bahagian-bahagian tertentu di permukaan kulit seperti di bahagian bawah lengan, celah paha dan sebagainya juga akan kelihatan gelap daripada warna asal kulit.
  • Banyak angin, alahan, inflamasi pada sendi.
  • Sinus.
  • Berat badan meningkat.
  • Kehadiran selulit.
  • Masalah jerawat dan banyak lagi.

APAKAH TOKSIN ?

Toksin dalam tubuh manusia terjadi akibat pencemaran.Antaranya ialah pencemaran makanan akibat penggunaan bahan kimia secara berleluasa seperti racun perosak, racun serangga dan baja kimia untuk aktiviti pertanian. Kesihatan menjadi lebih parah apabila manusia mengambil makanan yang mengandungi bahan pengawet, perasa tiruan, bahan tambahan dan sebagainya merupakan punca utama terjadi toksin dalam badan.
Inilah sebabnya terjadi pelbagai penyakit seperti tumor, kanser, migrain dan sebagainya.
Fakta daripada pelbagai kes penyakit mendapati bahawa hampir 90% punca penyakit adalah disebabkan oleh toksin. Di dalam sistem fisiologi tubuh, apabila seseorang itu sakit, badan sedang berusaha untuk menyingkirkan sisa-sisa bunagan, mukus dan toksin yang menghalang fungsi tubuh.Toksin yang berada di dalam saluran darah akan di bawa ke pelbagai bahagian organ dan merosakkannya.

Seseorang yang mempunyai toksin berlebihan dalam badan akan berasa letih tanpa sebarang sebab, susah bangun tidur dan bahagian keliling mata gelap.

-Bahagian-bahagian tertentu di permukaan kulit seperti di bahagian bawah lengan, celah paha dan sebagainya juga akan kelihatan gelap daripada warna asal kulit(mari checkup sekarang!..huhuhuhu)


-Banyak angin, alahan, inflamasi pada sendi, sinus, berat badan meningkat, kehadiran selulit, masalah jerawat dan banyak lagi. Semua ini adalah tanda-tanda bahawa tubuh perlu menjalani proses nyah toksin bagi membersihkan ruang yang tersumbat.


Cara membuang toksin (DETOX)


1)Detox - Detox umpama ‘agen’ pencuci yang ‘mengikis’ dinding usus yang terlekat dengan sisa buangan yang tidak pernah dibuang dalam tempoh yang sepatutnya.

2)Senaman –Dengan senaman Toksin akan keluar melalui perkumuhan (peluh)

3)Refleksologi – Sebahagian dr toksin tak dapat dikeluarkan dari badan dan akn mendap dibahagian kaki. so disini pentingnya refleksologi kerana menurut perubatan Cina, kaki adalah umpama jantung kedua dengan mempunyai lebih 60 titik akupuntur. Melalui titik-titik ini, toksin akan disedut keluar.

4)Berpuasa - Nabi Muhammad SAW bersabda “Sumber dari segala penyakit adalah perut, perut adalah gudang penyakit dan berpuasa itu adalah ubat” (H.R. Muslim)

Toksin Badan Punca Penyakit

Doktor percaya bahawa toksin yang terkumpul di dalam tubuh dan bukannya kuman adalah penyebab utama penyakit.

Bakteria dan patogen hanya akan menjejaskan kesihatan kita jika terlalu banyak toksin di dalam tubuh kita. Hal itu menyebabkan badan lemah dan kurangnya daya tahan.

Walaupun setelah dicuci, dikupas dan dibuang bijinya, tidak semua racun dan bahan-bahan kimia dapat dihilangkan daripada buah-buahan dan sayur-sayuran yang bukan organik. (USDA, US Department of Agriculture - Jabatan Pertanian Amerika Syarikat)

Adalah dianggarkan bahawa setiap tahun terdapat 3.5 - 5.0 juta orang di seluruh dunia menderita akibat daripada pendedahan racun serangga yang berlebihan. (Pertubuhan Kesihatan Sedunia)

Purata seorang rakyat Malaysia mempunyai antara 5 - 114 kali ganda racun makhluk perosak dalam darah berbanding seorang warga Amerika. (Persatuan Pengguna Penang, Malaysia)



Tanda-tanda Kita Banyak Toksin Dalam Badan
Seseorang yang mempunyai toksin berlebihan dalam badan akan berasa letih tanpa sebarang sebab, susah bangun tidur dan bahagian keliling mata gelap.

Bahagian-bahagian tertentu di permukaan kulit seperti di bahagian bawah lengah, celah paha dan sebagainya juga akan kelihatan gelap daripada warna asal kulit.

Banyak angin, alahan, inflamasi pada sendi, sinus, berat badan meningkat, kehadiran selulit, masalah jerawat dan banyak lagi. Semua ini adalah tanda-tanda bahawa tubuh perlu menjalani proses nyah toksin bagi membersihkan ruang yang tersumbat.

Jika tidak DETOX …
Jika badan kita tidak di detox baik, malah  kita tidak mengamalkan makanan sihat dan pengambilan makanan tambahan untuk penjagaan organ dalaman kita, maka terjadilah tubuh kita seperti dalam gambar dibawah.
Suka ke tidak? ngeri kan. Gambar bawah ni dah kritikal sangat nih. Sebelum kritikal, kita selamatkan tubuh kita. Sekali rosak dah tentu susah untuk sihat kembali.
Manfaat DETOX …
  1. Sistem pencernaan berjalan lancar
  2. Membuat racun atau toksin dalam tubuh
  3. Menguatkan ketahanan tubuh
  4. Tubuh sentiasa cergas, dan tenaga meningkat
  5. Otak cergas dan lebih focus
  6. Organ tubuh bekerja secara maksima.
  7. Pembakaran kalori dan lemak berjalan lancar
  8. Menampakkan bentuk tubuh yang lebih ideal
  9. Mencegah penyakit
  10. Melambatkan proses penuaan
  11. Rambut sihat
  12. Kulit lebih sihat, cantik berseri-seri.
DETOX bersama Shaklee
Disebabkan keperluan detox ini tersangatlah penting kepada tubuh kita dan masyarakat amnya, pihak Shaklee buka peluang kepada kita semua untuk menikmati Set Detox dengan harga istimewa.
Alfalfa Complex – Adalah sumber yang sangat beralkali yang boleh mengembalikan kenormalan badan yang berasid., menghilangkan toksin, membersihkan hati, kolon, darah dan memberi kesihatan otot dan kulit agar lebih sihat dan cantik.
Herb-Lax – Menyokong pelawasan teratur. Julap lembut untuk menggalakkan tindakan pembersihan usus secara lembut. Ia jugak mendorong pembersihan najis yang tersekat dan mengatasi masalah sembelit.
Peppermint Ginger Plus – Melegakan senak perut, loya, gastrik, mabuk laut, sendawa dan penghadaman.
DTX Plus – Memberi perlindungan untuk Hati. DTX Complex menyediakan makanan sokongan bagi fungsi hati yang sihat dengan satu formulasi herba yag unik dengan antioksidan dan mempertingkatkan ciri-ciri aliran hempedu  yang bila digabungkan dapat melindungi dan merangsang keupayaan badan normal dalam mengekalkan sel-sel hati yang sihat.
VIVIX – Supplement anti-penuaan terbaik. Mengawal kerosakkan DNA dan pengawalan genetik. Ia juga menghasilkan tenaga apabila kecekapan mitochondria menurunkan fungsi sel.  Ia juga mampu melambatka pembentukkan protein AGE dimana AGE akan menyebabkan kerosakkan tahap sellular yang akan mengganggu keutuhan sel.
Jangan tunggu lagi untuk mulakan pembersihan racun dalam tubuh badan kita, sebelum racun-racun tersebut membunuh organ-organ dalaman kita yang tidak boleh dijual beli ini.
Pantas hubungi suzi untuk dapatkan Set Detox Shaklee dimana semua orang tahu Shaklee adalah produk yang berasaskan semulajadi. Dan paling penting ia telah mendapatkan kepercayaan dari seluruh masyarakat dunia sejak 100 tahun dahulu lagi.
Untuk pembelian anda boleh  KLIK SINI..

Note: Cara- cara pembelian boleh tengok SINI

.
.

MENGAPA PERLU BAYAR LEBIH???
KLIK JE BAWAH NI..


Daftar sebagai ahli Shaklee hari ini dengan hanya RM 65.00 (excluding postage RM 10) untuk lebih penjimatan pembelian dengan harga ahli seumur hidup.

Kelebihan menjadi Pengedar Sah/Ahli Shaklee:
  • Keahlian adalah SEUMUR HIDUP, TIADA RENEWAL.
  • Nikmati potongan harga 15-33% bagi setiap product Shaklee yang ditawarkan.
  • Tidak perlu bekejar atau keluar mencari pelanggan. Tidak perlu "head-hunting" untuk mencari downline.
  • Tidak perlu menyimpan stok di rumah.
  • Kelas bimbingan diberikan secara online/offline, kami sediakan group tertutup di FB untuk berkongsi tips/sharing on marketing, bisnes, consultation, produt knowledge, motivation dan lain-lain.
  • SISTEM yang digunakan telah terbukti membawa kejayaan kepada ramai ahli-ahli Shaklee. Menjana INCOME 4-5-6 ANGKA, menikmati BONUS KERETA, PERCUTIAN VVIP bertaraf 6 STARS, Umrah & Ziarah, semuanya tidak mustahil bila anda bersama Shaklee!

No comments:

Post a Comment